Přibližně v polovině roku 2023 jsme přestali posílat zboží bez předchozího zaplacení.
Naše běžná praxe byla dosud taková, že pokud si zákazník objednal zboží s platbou převodem, zboží jsme vychystali, zabalili, odeslali a ještě ten samý den jsme poslali pokyny k platbě. Většina zákazníků to během doby přepravy zaplatila. Takže všichni byli spokojeni, my jsme měli v rozumné době peníze, a zákazníci měli velmi rychle součástky.
Jenže od ledna 2023 došlo k výraznému zhoršení platební schopnosti jak běžných lidí, tak firem, a překvapilo nás, že i někteří stávající zákazníci, kteří dříve bezproblémově platili, se teď ocitli ve skupině neplatičů. Chybějící peníze nám začaly způsobovat provozní problémy. Někteří zaplatili až po vytrvalém upomínání (dvě písemné výzvy a více). Úplně nás dorazilo, že někteří dlužníci byli VELMI arogantní. Říkáme si, že podobné excesy nám za to nestojí, takže jsme naše vstřícné podmínky utnuli.
Od poloviny roku 2023 jsme proto nastolili striktní podmínky (tak jako to má většina firem v Česku):
Zboží posíláme až po připsání platby na náš účet.
Je zbytečné, abyste nám posílali informaci, že jste už zaplatili nebo nám posílali výpis. Součástky pošleme až skutečně uvidíme vaši platbu na výpisu. Dnešní systémy velkých bank jsou docela dobře propojené a tak platba proběhne během několika minut. Sami máme FIO banku a tak rychlost bankovních převodů můžeme potvrdit.
Bankovní účty nezveřejňujeme
Naše čísla bankovních účtů úmyslně nezveřejňujeme, abychom se vyhnuli zbrklému posílání peněz netrpělivých zákazníků s nesprávným variabilním a specifickým symbolem atd. V účetnictví se nám vše samo páruje, posláním nesprávně provedené platby naopak oddálíte odeslání zásilky než se nám podaří vaši platbu správně identifikovat. Hned jak vychystáme zboží (jakmile bude naprostá jistota, že všechno objednané zboží máme skladem), pošleme vám veškeré podklady k platbě. K žádnému prodlení odeslání zásilky nedojde.